fredag 19. juli 2013

Bok 34: Fortsatt savnet

Frå coveret: 
Den dagen eiendomsmegleren Annie O'Sullivan blir bortført, har hun tre mål: å selge et hus, å glemme en krangel hun nettopp har hatt med moren, og å komme tidsnok til middagsavtalen med sin tålmodige kjæreste. Visningen går tregt, men da en mann dukker opp idet hun er i ferd med å låse seg ut, tror Annie at det kanskje kan bli en fin dag likevel. Men ingenting er lengre fra sannheten. For i stedet begynner et mareritt med daglige fysiske og psykiske overgrep i en hytte langt inne i fjellet. Gjennom samtalene med psykiateren får vi gradvis vite hva som skjedde før Annie greide å rømme. Vi følger hennes kamp for å stable tilværelsen på bena igjen. Men mens politiets forsøker å avdekke kidnapperens identitet, dukker det opp en uhyggelig følelse av at faren langt fra er over.

Denne romanen hadde eg lånt og levert attende på biblioteket.  Då eg starta å lytte, visste eg ikkje kva sjanger det var, men syntest det teikna til å bli ein roman om å kome attende til eit normalt liv etter ei bortføring.  Etter kvart utviklar det seg meir til ein krimroman.  På bokkilden ser eg no at det er ein thriller.  Eg likte første delen av boka best.  Oppklaringa hadde eg ikkje heilt sansen for. Ein vert lett riven med i romanen.  Hadde eg trilla terning, ville romanen fått fire.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...