onsdag 11. januar 2012

Brød med valneter og tørka frukt

 I dag kom det opp ein link på facebooktavla mi. Det er kanskje fleire enn eg som har att frukt og neter etter jula.  Eg hadde i alle fall kjøpt inn rikeleg.  Eg laga deigen i brødbakemaskina, men valde å heve deigen i ein bakebolle, for så å bake to litt tynne brød.  Mi oppskrift er derfor litt mindre enn Lise si.  Eg hadde dadlar i dag, men her må folk velje det dei liker.  Deigvæska kan ein og variere. Eg laga ikkje sveler i jula, berre før.  Elles hadde eg att smør og honning.  Gjærdeig kan variest i det uendelege.  I parentesen ser de alternativ.  Som kjent vil eg ha 50% grove brød.  Egg i deigen gir lettare brød.
1/2 pk gjær

50 g smelta smør (margarin/olje)
4 dl surmjølk (anna mjølk, vatn)
1 -2 ms honning (maltekstrakt, sirup, brunt sukker)
1 egg

2 1/2 dl sammalen kveite, grov
2 1/2 dl sammalen kveite, fin
5-7 dl kveitemjøl (10-12 dl grovbakstblanding)
1 ts salt

1 pk dadlar 200 g (tørka fiken, aprikosar, svisker, rosiner, fruktblanding)
1/2 pk valneter,125 g

Smuldre gjæren i bakebollen. Smelt smøret og ha i væska som skal bli fingervarm.  Ha i egg og det tørre og lat maskina kna deigen, gjerne 10-15 minutt.  Ha i frukt i bitar og grovhakka neter.  Dekk bakebollen med lok eller ein tallerken ev. plastfolie.  Hev ein time.  (Viss du har dårleg tid, kan du bruke ein heil pakke gjær)
 Form deigen til brød. I dag laga eg to små.
Hev brøda i omlag ein halv time. Pensle gjerne med egg.Steik ved 200 grader 30-40 minutt.
Så spørs det om du har nokre gode ostar att frå jula?  Det har eg ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...