onsdag 18. februar 2015

Langpannebrød

Når eg har hatt selskap, går eg ganske systematisk til verks når det gjeld å ete restar.  Kaka som kunne frysast, fekk ein tur ned att i frysaren medan vi et opp kremkakene.  I går vart det slutt på kaker.  Så i dag tenkte eg at eg ville lage eit godt brød til osterestane idéen fekk eg frå eit brødhefte som kom med Allers 4/2015.  Framgangsmåten der var litt rar, og ein hadde ikkje begrunna kvifor ein først skulle lage ei sørpe med rugmjøl, sirup og væske.  Eg har derfor berre forklart vanleg framgangsmåte.  Gjæren kan halverast om ein vil bruke lenger hevetid og dermed la smakane i krydderet kome ut i brødet. Ein annan ting eg har nendra på, er måten ein har i smør på.  Eg bruker å ha mjukt smør i til slutt.  I oppskrifta skulle smøret smeltast. Kokte poteter gir eit saftig pg haldbart brød.

Elles meiner eg det er viktig å ikkje la seg stoppe om ein manglar ein av ingrediensane.  Eg trudde at eg ikkje hadde lys sirup, men så hadde eg visst kjøpt inn til jul likevel.  Her kunne eg ha brukt anna søtstoff som mørk sirup eller demerarasukker.
25-50 g gjær
4 dl mjølk
2 1/2 dl vatn
1 1/2 dl lys sirup
2 ts salt
3 kokte, mosa poteter.
1 ms Cemo brødkrydder/2 ts anis og 1 ts fennikel
6 dl sikta rugmjøl
ca 12 dl  kveitemjøl

200 g smør, mjukt (flytande margarin er eit alternativ)
  1. .Smuldr gjæren i bakebollen.
  2. Ha i lunken væske og resten av ingrediensane.
  3. Lat kjøkenmaskina gå i ca 10 minutt eller kna godt for hand.
  4. Hev til dobbel storleik.
  5. Kvelv deigen ned på ei bakepapirkledd langpanne. Trykk flatt.
  6. Hev ca 40 minutt.
  7. Steik brødet nedst i omnen ved 200 grader i ca 40 minutt. 
Mitt brød vart litt mørkt på toppen.  derfor la eg eit bakepapir over siste 15 minutta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...