mandag 30. januar 2012

Rundstykke med ost

 I kjøleskåpet mitt er der no nokre pakkar med ost som eg har fått attpå Gilde kjøtdeig.  I nokre rettar bruker ein begge delar, men når ein til dømes lagar kjøtbollar, vert det nokre pakkar ost til overs.
Eg kom på nokre horn eg brukte å lage på 80-talet.  Då hadde eg ny food-prosessor, og eg reiv ost, smuldra mjøl og smør og knadde deigen i han.  I går hadde eg meg ei lita leiterunde i gamle kokebøker.  Eg såg for meg størrelsen på boka.  Til slutt fann eg ho.  Kanskje blogglesarane har ei sameleis?
 Eg har nokre slike bøker frå prøvekjøkena.  Denne er frå 1987.
 Eg scanna oppskrifta til dei som vil ha den originale.  Eg laga mi om til  "2012".  No bruker eg brødbakemaskin.  Men de kan sjølvsagt bruke ei anna kjøkenmaskin.  Elles brukte eg mindre gjær.  For å få luftigast muleg deig sette eg til mjukt smør i klattar til slutt.  Egget er og frivilleg ...

4 dl lunken mjølk
1 egg
1/2 pk gjær (1 om du har lita tid)
1/2 ts salt

ca 11 dl kveitemjøl
200 g riven ost

50 g mjukt smør

1. Ha lunken mjølk, egg, gjær og salt i bakebollen.
2. Ha i mjøl og ost og kna deigen godt.
3. Ha i smøret i bitar og kna nokre minutt til.
4. Hev til dobbel storleik.
5. Trill 16 rundstykke.
6. Hev ca 30 minutt.
7. Pensle gjerne med egg og strø på ost.
8. Steik ved 225 grader ca 15 minutt.

Server rundstykka til supper, ostefat eller med smør og skinke til dømes.


Det går sjølvsagt an å ha grovt mjøl i deigen ...

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...