søndag 22. oktober 2017

Bok 42: Avslørt


Cath ligger i senga og leser en krim, mens hun leser blir hun mer og mer forferdet. Boka handler om henne, om hennes liv. Om noe som skjedde for mange år siden. Dette er Caths skitne hemmelighet, en hendelse hun har forsøkt å begrave så dypt som overhodet mulig. Kanskje kunne hun fortalt mannen hun elsker og deler livet med om det da, men nå, nå må hun forklare hvorfor hun aldri har sagt noe. Denne boka setter hele tilværelsen hennes i spill. Og hun aner ikke hvem som har skrevet den, eller hvordan den er havnet på hennes nattbord. Hun trodde ikke det fantes vitner til det som har skjedd som fremdeles er i live.
Dette er opptakten til en thriller som elegant lokker oss i den ene retningen for deretter å snu spillet og sette alt vi trodde vi visste i et annet lys. En thriller om relasjonene i en familie, om hvor skjørt fundamentet for lykke kan være.


Eg er ikkje flink å sjekke kva sjanger bøker eg les er kategorisert under føre eg har lese dei ut. Det overraskar meg at dette er ein thriller, om aldri så psykologisk.  Eg synest ikkje romanen er særleg spennande. 

Ting er ikkje som det ser ut til.  Vi får avdekt lag på lag, heilt til vi får vite sanninga til slutt. Historia vert nøsta opp gjennom romanen som er skriven, ein forteljar i tredje person og ei eg-stemme lagt til faren til den drukna helten. Ja, om det er det han er.

Når ei lydbok har fleire forteljarstemmer, ønskjer eg meg fleire opplesarar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...