søndag 10. april 2011

Brødbaking i helga

 Eg har gledd meg til å bake etter Schakendas metodar.  Men ein treng tid.  Det er lurt å planlegge slik at ein til dømes legg inn tretimarsheving når ein gjer noko anna ein annan stad. Ein bunke norsktekstar vart ferdigretta i dette tilfellet.
 For å få best muleg deig, bør mjølet fa trekke vatn før ein har i gjær og salt.  Eg laga to slike fordeigar i går.
 Den eine tilsette eg gjær og salt, let maskina kna den 15 minutt før eg tilsette tørka frukt som hadde lagt i vatn.
Frukt- og nøttebrødet har eg reklamert for tidlegare på bloggen.  Denne gongen vart det lysare enn vanleg.  Rosinene var lyse.  Dei var tyrkiske.  Schakenda meinte ein burde halde seg til dei amerikanske.
 I dag tok eg fram den andre fordeigen og tilsette ingrediensar til focaccia.  Schakenda brukte ein balje til heving.  Eg fann fram ein plastdunk som eg meiner eg kjøpte 5 kg jordbær i.
 Her har deigen heva i tre timar.
 Deigen skal strekkast og brettast tre gonger.  Min deig vart to brød som dekte kvar si omnsplate.
 Sidan eg hadde frisk rosmarin i huset, hadde eg det på den eine focacciaen.  Den andre tisette eg ekstra oliven.
 Brøda fekk ikkje stå lenge i fred.  Det galdt begge dagane!


5 kommentarer:

  1. Neste gong eg skal lage focacca skal eg prøve med søte tørka tomatar-det trur eg blir veldig godt. Men det kan bli ei stund til Ikkje alle er like glade i å bake.

    SvarSlett
  2. Eg har kjøpt meg ein pakke med det. Dei må nok vatnast ut før bruk i brød.

    SvarSlett
  3. Eg kjem på at vi på kurset heva i mjøl, ikkje olje. Gamal vane vond å vende.

    SvarSlett
  4. Det er slik eg baka heile tida,lite gjær og lang heving.
    :-)
    Eg helde meg til ekte italiensk oppskrift på focaccia - da blir det flatbrød med olivenolje på og det man he i huset.

    SvarSlett
  5. Schakenda gjer ein ting som eg ikkje har gjort før, såkalla autolyse, å blande mjøl og vatn, her over natta, før ein har i gjær og salt. Det skadar ikkje å prøve! Poenget hans er at dei "gamle" bakarane og husmødrene kan å bake - industrien ikkje. Næringstoffa kan vi ikkje nytte om brøda er bakte på under to timar.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...