onsdag 30. mars 2011

No skin det sol



Norske dialektar er temaet i norsk for tida.  Eg føler at dialektane vert utviska.  Denn herlege songen sungen på Surdadals(?)dialekt dreg på åra. Eg reknar med at ungdomane snakkar annleis der no.

Sjølv snakka eg nordfjordsdialekt til eg begynte på skulen.  Dei venene som då lærte meg Ørstadialekten med spesielle ord og uttrykk, har gløymt dei no.  Dialektane endrar seg raskt. Ungdomane i Volda har begynt å seie høre i staden for høyre.  Det same skjer her.  Ete har vorte til spise.  I byrjinga bøygde borna det å spise - speis ...

Og kva med palataliseringa - er den berre i balj? (potetball)  Eg trur ikkje dei som lærte meg at det heiter manj (mann) no nødvendigvis seier det sjølve.

Språket er i endring, og det vil det alltid vere. De får tygge på eit norrønt ordtak: Barnit vex, en brókinn ekki.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...