søndag 9. desember 2012

Solveigs julebrød

 Grunnen til at eg laga meg ein surdeig, var at eg ville lage fruktbrød til jul.  Eg bakar etter prinsippet "man tager hvad man haver".  Derfor gir eg opp nokre alternativ.
 Ein startar med å halle 3 dl kokande vatn over ca 300 g tørka frukt, korn og nøtter.  Dette får kjøle seg ned medan ein lagar deigen.
ca 200 g surdeig
5 dl lunka vatn
1/4-1/2 pk gjær
1 ts salt
ca 1/2 dl sirup(lys/mørk)/maltekstrakt/honning
2 1/2 dl sammalen kveite, grov
ca 1 l kveitemjøl

Lat deigen gå ca 15 minutt i maskina før du har fruktblandinga i utan å kna for mykje.
Du må kanskje ha i litt ekstra mjøl saman med frukta.
Set deigen til heving eit par timar.
Form brøda.  Eg delte deigen i fire og la i tolitersformer.
Hev til dobbel storleik, ca 40 minutt.
Pensle gjerne med egg eller vatn/mjølk - det gløymde eg.
Steik brøda ved 180 grader ca ein time.

Eg synest desse brøda er nydelege til ost, gjerne Edamer laga i Ørsta ...

Eg ser at ein no kan få kjøpt tørka kveitesurdeig. Det datt ikkje ned i handlekorga mi sist eg handla, men det må vel prøvast?

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...