søndag 25. juni 2017

Bok 26: Forliset

Femte lydbok om Rino Carlsen, fra Riverton- og Bokhandlerprisnominerte Frode Granhus.

De fleste holder seg innendørs i sprengkulda som har festet grepet om Lofoten, men det vakre lyset lokker en fotograf ut i isødet. På en av turene oppdager han en tønne som stikker opp av isen. En tønne med et makabert innhold.

Rino Carlsen får etter hvert mistanke om at tønnefunnet har sammenheng med et forlis som rystet det lille kystsamfunnet for flere år siden. Et forlis som krevde flere ofre.

På den isolerte institusjonen Tennholmen vokser spenningen for hver dag, og det kan virke som enkelte av beboerne vet mer om saken enn de vil innrømme.


Dette er ein heilt annan type krimbok/lydbok enn den førre eg las.  Handlinga er lagt til ein politimann som er åleine på kontoret sitt i Lofoten. Men det skjer fæle mord også her.  Eg likte romanen, kanskje ikkje minst takka vere opplesaren, Reidar FalckSørensen, som les utruleg godt! Eg ser det er han som les den neste boka eg har begynt på også.

Denne romanen har også ei skikkeleg oppklaring ...

1 kommentar:

  1. Eg held på med denne no, men har lese dei fleste bøkene til forfattaren. Dei fleste er veldig spennande. Og så likar eg den nordnorske opplesaren.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...