mandag 26. januar 2015

Bok 4: Våpenskjold

«Våpenskjold» er fjerde bok om krimjournalisten Henning Juul. En frittstående krim, den nest siste i Juul-serien. ET UFORKLARLIG DRAP: Dypt i de svenske skoger, midt under høstjakten, blir en eldre mann skutt og drept. Det er ikke et vådeskudd. EN MYSTISK FORSVINNING: Småbarnsmoren Hedda Hellberg skulle til Italia i tre uker for å pleie sine sår etter farens død. Men på hotellet har de aldri hørt om henne. Alle spor etter Hedda slutter på Gardermoen. EN PERSONLIG JAKT: Journalisten Nora Klemetsen kjente Hedda, og hun involverer seg i saken. Nora kan ikke tro at Hedda har forlatt mann og barn frivillig. Enda mer gåtefullt blir det da Heddas navn dukker opp i forbindelse med drapet i Sverige. EN FARLIG KOMBINASJON: Henning Juuls liv dreier seg bare om én ting: Hvem tente på leiligheten der hans og Noras lille sønn Jonas omkom? Sporene Henning følger, peker i retning av saken Nora arbeider med. De nærmer seg en sannhet, og noen er villig til å drepe for å holde den skjult. En sannhet med røtter i et mørkt kapittel i europeisk historie. 

Før eg begynte å skrive mi eiga meining om romanen her, prøvde eg å finne ut om eg har lese og likt bøkene til forfattaren før.  Eg ser at eg har skrive om Skinndød som eg ville skrive om denne.  Romanen er heilt grei, men ikkje "my cup of tea".  For meg manglar den det eg kallar X-faktor

P.S.
Eg fekk nesten dårleg samvit for å vere så negativ.  Så eg googla VG si melding. Det er visst ikkje berre eg ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...