mandag 2. juni 2014

Bok 31: Gösta Berlings saga

Denne svenske klassikare tok eg med meg heim frå biblioteket fordi eg har hatt så positive opplevingar med norske klassikarar.  Eg bestemte meg for å lese romanen utan å søke etter informasjon på førehand.  Det var litt artig om eg kunne prøve å tidfeste han.  Forfattaren vender seg til lesaren slik Camilla Collett gjer i Amtmandens døttre. Samtidig er ho meir moderne, men ikkje som Sigrid Undset.

Romanen er skriven i 1891.  Ho skreiv om mange segn frå Värmland.  Miljøet er noko annleis enn i Noreg.  I Sverige hadde ein adel på den tida, noko ein avskaffa i Noreg i 1814. Ein tok ikkje titlane frå folk, men dei gjekk ikkje i arv lenger.  For ein moderne lesar vert Majorinne ein litt artig tittel.

Eg synest boka var underhaldande og interessant.  Det er nok ikkje ei bok for folk flest, men dei som er over middels litteratur- og/eller historieinteresserte.

1 kommentar:

  1. Det er lenge sida eg las boka og eg likte det veldig.Interessant og vel verdt å lese!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...