søndag 17. april 2016

Bok 16: Dobbeltliv


Ny, mørk thriller fra forfatteren av «Før jeg sovner» Hun elsker ektemannen sin. Hun er besatt av en fremmed. Hun er en hengiven mor. Hun er innstilt på å ofre alt. Hun vet hva hun gjør. Hun har mistet kontrollen. Hun er uskyldig. Hun er skyldig. Hun lever to liv. Hun kan miste dem begge... En politibil står utenfor Julias hus idet hun kommer hjem. Lillesøsteren Kate har blitt drept i Paris. Julia merker at hun er lettet. Men etter lettelsen kommer besettelsen - hvem drepte Kate? Julia forsøker å sette seg inn i søsterens liv og blir sugd inn et nett av datingprofiler, sex og løgner. Hun sjonglerer to liv, og det er i ferd med å bli farlig.
Mot betre vitande, det vil seie åtvaringar på mor mi sin blogg, gjekk eg i gang med denne romanen.  Romanen innfridde! Eg las han ferdig fordi eg ikkje liker å legge frå meg bøker.  Slutten skuffa også.  Trådar som eg trudde skulle inn i løysinga, vart liggande att. Hovudpersonen irriterer meg rett og slett. Kor dum går det an å bli?

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...